AMA på Reddit

 


Etter utallige oppfordringer (d.v.s. 2)etter at jeg nevnte denne bloggen på Reddit gikk jeg til skrittet å ha en AMA, kanskje noen kom til å kommentere seriøst og 2-3 kødda tenkte jeg. Nok en gang skulle jeg demonstrere min svake evne til å forutse fremtiden. Med mine svar ligger den nå på nesten 500 kommentarer.



Fra start hadde jeg satt opp enkelte regler: 
  • Høflig språk og seriøse spørsmål blir prioritert.

  • Alt av konspirasjonsteorier blir ignorert

  • Sjikane og drittslenging blir blokkert

  • Privatlivet blir delvis vernet


Jeg hadde også satt at jeg kom invitasjonen ligge i ca et døgn før jeg begynte å svare.

Erfaring etterpå: Ingen direkte angrep eller ufine kommentarer. 2-3 utfordret på det med konspirasjoner, 2-3 viste at de ikke leste hele meldingen da de etterspurte svar etter en time eller to. Gjennomgående var spørsmålene greie og viste at dette er noe som folk lurer på. Bredden i spørsmål reflekterer nok også bredden i hva folk lurer på. 

Tidsbruken er noe jeg undrer meg litt ved. Jeg hadde som sagt forventet noen, ikke et par hundre spørsmål, noe som medførte at jeg brukte ca. 4 timer å besvare dette da jeg prøvde å gi alle skikkelige svar. Her må jeg innrømme at det på slutten gikk ganske fort. Samtidig som jeg brukte en god bunke tid her er det også mange som nå har sett mine svar. Jeg lærte og en del, spesielt om hva et passe skjevt utsnitt av samfunnet undrer på innen klima. Det var også litt gøy å bli utfordret i og utover det jeg kan, og kanskje jeg gjør det igjen en gang.

Takk til alle dere som stilte disse gode spørsmålene, håper jeg klarte å gi noen gode svar.

Vi du se spørsmålene og svarene så finner du dem her: https://www.reddit.com/r/norge/comments/1few0nf/jeg_er_en_klimaforsker_ama/


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

EMS 2024

CVI-Den Kuriske Landtunge

2024 på vei mot rekord